Přidat odpověď
Aleno, školy maturity neprodávaly, ale v honbě za prachama a za vysokým počtem žáků snižovaly laťku tak, že by maturitu udělal i šikovný školkáček. To byl hlavní důvod zavedení státních maturit. Aby se předešlo jejich totální degradaci, k čemuž školy houfně spěly. Já jsem byla zpočátku proti státním maturitám, ale přesvědčila mne hooodně nízko postavená laťka. Maturitu těsně před zavedením státní maturity bych zvládla levou zadní a bez přípravy. Jaký by taková maturita měla smysl?
Já jsem osobně po r. 1989 čekala zpřísnění nároků, nikoli devalvaci vzdělání ve smyslu "každému střední školu s maturitou, i kdyby měl maturovat s asistentem". Jenže školství nabralo tento směr a snažilo se maturitu devalvovat na papír, který získá nejen cvičená opice, ale i ta naprosto necvičená. A zároveň s devalvací maturit jsme totálně zazdili učňovské školství. O tom ani psát nebudu, neb slova, která mám pro současné učňovské školství, by mi webový prohlížeč dosti proškrtal, neb jsou to výrazy nesalonního rázu. My už nejsme schopni naučit řemeslu ani zedníka, o ostatních řemeslech nemluvě.
Předchozí