Kat, Monty reaguje s přihlédnutím k tomuto včerejšímu výplodu - tohle do kontextu, proč se dnešní debata tak vyvíjí, patří
Kopíruji:
"Monty něco ti prozradím: ono se to nezapomene. Když na to přijde řeč, bude se aspoň orientovat, o čem se mluví. Kdykoliv to může obnovit. Ten čtyřkař bude otrávenej, nezapojenej, netušící atd.
A často se ztrapňují, dělají chytré, kde nejsou, chybí tam pokora. Právě diskutuji o multiplikaci peněz, pro tu pani by bylo lepší nezabředávat do tématu, o kterém nic neví.
Mě třeba mamka vodila hrát na klavír. Obě jsme věděly, že ten talent prostě nic moc, že bez not nic nikdy nezahraju. Ale proč bych tam nechodila? Myslíš, že mi to nějak ublížilo? Když k nám přišly děti na návštěvu, první co udělaly, že obsadily klavír a začaly do toho mlátit. Tak tohle jsem aspoň nedělala. A když si dítě půjčilo v knihovně knížku s písničkama a notama, mohla jsem mu to zahrát. Sice už máme jen dětský klavír, ale není falešnej (říká to mamka, já to neslyším). Pro mě to hodnotu má. Vím, že mi napíšeš, že dneska stačí stačí stáhnout písničku z netu.
Taky jsem ty jedničky chtěla. Proč bych je neměla chtít? Poškozovalo mě to snad nějak? Naopak, naučila jsem se velmi efektivně učit, což se my v dalších studiích velmi hodilo. Jak to, že se rychle umím učit zpaměti, tak že umím logicky přemýšlet. A ani supertalenti na matiku se jí nenaučí, pokud nad ní neprosedí hodiny. A že biolog nepotřebuje matiku? Není to pravda. Výsledky bez znalosti statistiky nevyhodnotí. A zase ta stojí na matematice.
Samozřejmě může udělat excelovskou tabulku a najít si externího statistika, ten mu nějaké ty výstupy udělá. Ale není lepší si to udělat sám? Pohrát si s tím, zkoušet různé varianty? Pro mě tedy určitě. A s tím statistikem zkonzultuji až mou rozdělanou práci."