Přidat odpověď
kdoto - pro vysvětlení a uchopení látky z mojí strany potřebuju být tak dvě, tři úrovně nad tím, co zrovna vysvětluju. A potřebuju znát oblast do hloubky, abych věděla, co je podstatné, jaké metody zvolit, aby je děti dokázaly použít třeba až za několik let, musím vědět, co si můžu dovolit vypustit, co se musí probrat, na co jít z jiné strany...
Ono je třeba už dost těžké pro prvňáčka uchopit příklad 5+? = 8.. a kdybys viděla, co jde z takového příkladu udělat teoreticky někde na VŠ...
Hele, doktor jako doktor, ne? Chtěla bys, aby ti srdce operoval specialista na kožní choroby? Asi ne, a v tom učitelství je to podobné. Existují nějaké univerzální principy, těm se věnuje didaktika a pedagogika, ale každý předmět má svá specifika. Fyzikáři je asi kapku na houby, kdyby věděl, jak správně sestavit diktát. Ale zase umí připravit laboratorní práce.
Předchozí