Přidat odpověď
Vím, že je to malinko off-topic, ale ve školkách prostě asistenti podle mého pozorování (očima mé ženy) řeší z části přílišnou velikost tříd (28+ dětí) při snižující se míře sebeobsluhy nastupujících dětí, snižujícím se věku dětí, potřeby občas třídu rozpojit na starší a mladší, nutný doprovod mimo objekt, integraci dětí s různými problémy včetně zdravotních (tj. nutnosti provádět s dítětem laické zdravotní úkony) a v poslední době i zákaz podílu dětí na "přípravě stravování", tj. nesmí si sami prostírat, nalévat sami polévku a natáčet čaj a už vůbec ne mazat chleby (předškoláci v rámci přípravy na školu). A taky vodění dětí do šatniček a do tříd, dohled na převlékání (v době koronové nesmí rodiče do školy) a předávání informací učitelkám.
Vedle péče o to "svoje" dítě, samozřejmě.
Imho proti jiným zemím se tím prostě řeší málo učitelů na moc dětí. Jinak by se ani nedostali z objektu. (Při provozu 7-17 to znamená překryv 2h pro 2 učitelky ve třídě, realita je spojování dětí od 16-17, takže částečný překryv ještě o hodinu více, ovšem při sníženém úvazku vedení na to musí mít stejně 1 učitelku/asistentku na doplňování děr.)
Předchozí