Přidat odpověď
Takže se to hýbe dopředu, máme tu zase projednávání změn v inkluzi, osekávání počtu asistentů. Už na jaře tady o tom psala Černá kronika. Teď se to objevilo jako aktuální proč? Jako že je před volbama, jako že se ukáže, že máme a víme, kde šetřit nebo co v tom zase je? Článek přikládám.
Konečně se inkluze tak nějak dala do kupy, ta praxe, nastavení, trvalo, konečně si to celkem sedlo, oproti tomu, jak to bylo na začátku šité horkou jehlou, jak nikdo moc nevěděl, co a jak má dělat a jak to má vypadat.
Jak se to bude týkat speciálek?
Jak si poradí rodiče těch dětí?
Vracíme se zpět v čase?
Co je v plánu s těmi asistenty, půjdou na pracáky?
Já nechci do ničeho mluvit, ale ti, co do toho mluví, jsou jak z jiné planety.
Nedávno jste tu psaly o speciálních pedagozích ve školkách, ten systém jede prostě celý nějak divně.
Můj Ríša běžnou školou prošel, bylo to nanic (asistentka báječná, chudák za ty peníze!), prostě tam nepatří, ve speciálce má své tempo, pomoc, podmínky i klid, je spokojený on, já i ta škola, lidi tam mají smysluplnou práci.
Přesto s inkluzí souhlasím.
Problém vidím spíš v těch poradnách a rodičích, tj. kdo posuzuje, na co děcko má/nemá, kdo je do normálních škol posílá a kdo je tam chce skrz ambice nebo neschopnost akceptovat problém dítěte. A co slyším od známých nebo vidím na fb, ty speciálky nikdo nehlídá, nekontroluje? ta naše se svou efektivitou a funkčností je docela vyjimečná..
Předchozí