Přidat odpověď
Okolíku, ale tohle je vytloukání klínu klínem... momentálně je problémem zahlcení nemocnic, možná i počty mrtvých - ale to, že zkrachuje ekonomika a že studenti nemůžou pořádně studovat a najít uplatnění, to je problém, který se potáhne dalších x let. Tohle by bylo potřeba řešit - ale ne tím, že se stát zadluží s OČR a výpalným podnikatelům... Tak jako když nemáš na jídlo, tak možná můžeš jeden měsíc nezaplatit nájem a nějak to okecat, ale nemůžeš neplatit nájem dlouhodobě... to prostě není udržitelná situace...
Čekala bych nějaké řešení ohledně studentů - třeba zavedení malotřídek (jedna z našich sousedek to takhle začala dělat - prostě má doma "malotřídku" - asi osm prvostupňových dětí ze sousedství, něco jsou sourozenci)- legální to nejspíš není, ale je to "dobré" řešení - rodiče dětí můžou chodit do práce a na děti někdo dohlídne, že se fakt učí psát a číst a počítat - někdo, kdo tomu rozumí.
Pak je varianta rozdělení výuky - třeba středoškoláci u nás jedou čtyři předměty v prvním pololetí a čtyři v druhém. Jako určitě není ideální mít jedno pololetí jen matiku a druhé pololetí jen jazyk - ale na polovinu se tím sníží stěhování a i učitelé učí jen v polovině tříd. A v případě, že se uzavře škola, tak žáci při distančním vyučování nebudou lítat mezi osmi předměty, ale jen mezi čtyřmi. Jako do ideálu to má daleko (a určitě by to nešlo dělat tímhle stylem pro první stupeň), ale situace ideální prostě není a tohle je lepší, než školu úplně zavřít.
Ano, je tu covid, ale zjevně tu bude ještě dlouho, a nemůžeme strávit zbytek života zavření doma...
Předchozí