Přidat odpověď
Yuki, myslím, že nerozevírají. Že to je celkem lež. Pokud jsi pracovala ve škole, tak jsi si nemohla nevšimnout, kolik dětí je tam z různých důvodů úplně zbytečně. Jak velké je množství dětí, kterým škola víc bere než dává.
Teď dostávají šanci děti, které jsou pracovité, introvertní, méně se prosazují. Myšlenky takových lidí byly dlouho v naší společnosti méně slyšet a týkalo se to i dětí. Hodně to pozoruju na online výuce svých dětí, jak je učitel nemá ve třídě a mají vypnuté mikrofony, nikdo si nic nevyřve. Minimální šance škodit a otravovat. Kdo se chce učit a pochopí princip, tj. že musí dávat pozor, soustředit se, využít maximálně chvíli, kdy má slovo, jinak má pacholíka, jede rychle dopředu. Hodně dětem se věnují rodiče a dělají to dobře.
U studentů, které mám já, to vidím, i když je osobně skoro neznám. Když vysíláš, je jasné, kdo je ve řídě alfa a co to je za člověka. Když čteš práce, u kterých studenti vědí, že je čteš jen ty, tak najednou se to "rozložení potenciálu" mění. Ne úplně vždycky, jsou i třídy, kde "vede jednička". Ale není jich většina.
Takže "nůžky" ne. Ale rozložení sil se změní a podle mě to je dobře.
Předchozí