| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Napsala jsem přesně to, co jsem napsala. Tedy o schopnosti adaptace na změny, konstruktivní a nikoli destruktivní reakci na změněné vnější podmínky, o vnitřní motivaci, schopnosti širokého záběru a netunelového vnímání, které potom umožňuje právě ten vysokoškolský způsob myšlení, který hledá mezioborové překryvy a nové cesty vycházející mimo zaběhlé postupy, využívající metody jiných oborů v překvapivých souvislostech...


A nenapsala jsem přesně to, co jsem nenapsala. Tedy nenapsala jsem vůbec nic o žádných známkách, vysvědčeních... protože tohle školské lpění na nich je přesně to, na co se zaměřují lidé, které nepovažuju za vhodné adepty VŠ studia. A patří k tomu i zaměřování se na "jen to, co bude potřeba na přijímačky". Tenhle utilitarismus je vcelku protikladem reálné vzdělanosti a skutečných studijních předpokladů pro VŠ.
Do předem uzavřené hlavy se posléze mnoho nového nedostane.

Co se různé formy přijímacích zkoušek týká - v tomhle směru podléhám určité pracovní mlčenlivosti, takže k ničemu konkrétnímu se vyjadřovat nebudu.

Takže jen v obecných rysech - existují řady přístupů a záleží, co je cílem. K zajímavým patří třeba systémy jako jednotné zkoušky pro všechny zájemnce o všechny VŠ, z nichž potom ti s nejlepšími výsledky si vyberou, kteoru VŠ chtějí, a postupně podle toho, jak se dané VŠ naplní, si ti s horšími výsledky vybírají z toho, co zbylo... Jiný systém jsou třeba přijímací zkoušky v podobě assessment centra, které zachycují zase jiné předpoklady, důležité pro danou školu... možnosti jsou různé.

A jedna z překvapivých možností je právě i situace, která je teď - dosud fungující a tím pádem téměř automaticky vnímaný systém "SŠ připraví na přijímačky na VŠ" teď drhne. A tak to teď může selektovat lidi, kteří dokážou využít nejen své vrozené inteligence a středoškolských znalostí, ale také schopnosti tu inteligenci funkčně použít, rozpoznat změnu, v níž teď po uši vězí, a odhadovat, kam se to může vyvíjet a co bude tedy potřeba, aby dosáhli toho, co chtějí. Pokud tedy skutečně chtějí, protože záměna vnitřní a vnější motivace je celkem častá. A může to být pro vysokoškolské vzdělávání slušný posun k dobrému.

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 8-7= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.