Přidat odpověď
" devítce z naukových věcí proti "nám" přibyly ve fyzice ,mohem hlouběji probírané polovodiče, elektromagnetismus a záření. Mám ty naše učebnice. Měli jsme fyziku jen 3 roky a byla podávaná celkem lidsky, ne tak strašně odborně."
Ano, take jsem si vybavila, ze fyziku jsme meli jen tri roky, od sestky. Byla to docela zabava. na druhou stranu si pamatuji na povinnou volbu mezi matematickofyzikalnimi praktiky (a chem-bio), mela jsem ty prvni a mam pocit, ze zrovna s nimi bylo svazan pocatek technickeho rysovani (myslim, ze v matice to neprobehlo), meli jsme udelat rys nejake technicke soucastky (se vsim vsudy vcetne prace s pismenkovou sablonou), bylo to silene slozite, nebyli jsme vykresleni, vysledek tristni, uplna nocni mura :)
"Jazykověda a literatura na úrovni, na jaké se bere na 2. stupni teď, se za nás rozhodně neprobírala. Se spoustou pojmů, které se teď objevují v testech na přijímačky z devítky, jsem se já osobně nepotkala ani na gymplu." Nenapada te konkretni priklad? TO by me docela zajimalo. V prijimackach je samozrejme rozsahle "porozumeni textu", to po nas nikdo nechtel, ale jinak se mi nic tak vyznamneho nevybavuje.
Mne pripada sileny, ze se veskery pravopis do deti musi nahazet za prvni stupen (na ukor nejakeho pisemneho projevu), kdy to spoustu deti proste nepojme, vysledkem je bud overovani diktaty v pozdejsich letech(coz ale neni nejake systematicke uceni) nebo ignorance problemu, ale nakonec to stejna maji v podobe korektury u maturity.
Předchozí