Přidat odpověď
To záleží přece na tom, o jaké jde úkoly a jak jsou hodnoceny. Pokud to jsou tři příklady na sčítání, každý za jeden bod, tak je to hrubá chyba v zadání. Musí jich být pět, i kdyby se měl učitel při opravování třeba strhat, jinak nemá hodnocení VUBEC žádnou validitu, ať už to oznámkuješ jakkoliv.
Pak můžeš mít procentuální hodnocení, úlohy ale v tom případě nebudou mít úplně stejnou váhu, jen zhruba stejnou, a o výsledku rozhodně celkové skore.
Základní věc je, že kdykoliv zadáváš didaktický test, musíš mít předem jasno, co a jak budeš hodnotit. Několikrát to projít a odstranit všechna slabá místa, čím víc máš zkušeností, tím lépe je poznáš. Musí ti být jasné, CO chceš testem prověřit. Např. jestli sčítání, nebo pravopis, nebo porozumění textu nebo schopnost najít vlastní řešení.
Jinak se hodnotí uzavřená a jinak otevřená otázka. Celkově by se s testy mělo zacházet opatrně a výsledek dávat vždycky procentuálně kromě malých cvičných záležitostí typu právě těch pět příkladů na sčítání, druhá třída.
Předchozí