Přidat odpověď
Protože děti, které jsou od malička na tabletu a mobilu, nerozvíjejí řečové centrum, mají malou slovní zásobu, negativně jsou ovlivněny další kognitivní schopnosti.
Např. neurolog Stránský varuje před negativními dopady počítačů, mobilů a elektronických hraček na lidský mozek.
„Mozek prochází deevolucí. IQ buď klesá, nebo stagnuje. Testy zůstaly stejné, ale výsledky jsou horší, protože žáci neumějí přemýšlet,“ popisuje přímé důsledky neurolog."
"....technologie nás stále více nutí, abychom se zbavovali určitých přirozených evolučních schopností, které jsme měli. Toto zjišťujeme téměř denně. V neurologii již máme metody a přístroje, kterými můžeme měřit určité mozkové schopnosti a tak porovnávat jak se postupně mění v horizontu před 15 lety až dodnes. Zjišťujeme, že doslova některé intelektuální a mozkové schopnosti plošně odpadávají z jedné generace do druhé a že to přímým důsledkem užívání technologií."
"Čtení z papíru je lepší než z obrazovky, protože si člověk pamatuje o 30 procent víc - je to přímá neurologická spjatost."
Neurolog profesor Martin Stránský je asistenčním profesorem neurologie na Year School of Medicine, primářem neurologie na Yale New Haven Medical Centre. V Praze založil polikliniku na Národní třídě a kancelář ombudsmana pro zdraví.
Zdroj: https://www.idnes.cz/onadnes/zdravi/deti-a-pocitace.A180129_143511_zdravi_pet
https://www.kupredudominulosti.cz/stransky-jan-martin-1d-velka-katastrofa-nas-nemine-muze-nas-zachranit-pred-necim-jeste-horsim/
Předchozí