Přidat odpověď
Sally, přesně! Toto řeší třeba 8-leté gymply, které oddělují bystřejší děti od těch normálních a pomalejších. Bohužel někde suplují 2.stupeň, protože z toho české školství dokázalo udělat zvláštní školu. Vzpomínám na reality show Třída 8.A a nepochopím, že jsme se z toho nedokázali poučit. Přitom to bylo neskutečně názorné. 2.stupeň základky začal černat, neb se do okolí školy stěhovali naši nepřizpůsobiví spoluobčané, rodiče zavětřili a přehlásili svoje děti jinam. Protože chtěli, aby se jejich děti ve škole něco naučily, a ne aby si tam pod lavicí četly rodokapsy, zatímco paní učitelka společně s několika asistentkami (v každé třídě tam měli 3 asistentky) vysvětlí dospívajícímu cikánskému dorostu jednoduchý úkol z matematiky. A učitelé, co tam byli předelegováni z docela prestižních škol, byli totálně na větvi, když viděli, že dítě v 8.třídě přečte souvisle tak dvě věty a slovní úloze nerozumí vůbec. Že by řešili rovnice o jedné nebo dvou neznámých, na to nemohli pomyslet vůbec. Prostě z normální základky se v průběhu několika let stala de facto škola zvláštní, a stačilo na to jen, aby ve třídách byla převaha romských dětí, pro které je slovo vzdělání sprosté slovo. Zářný výsledek celé slavné inkluze. přesto to nikoho nedonutilo ani k zamyšlení jestli by do takové školy/třídy dal svoje dítě, natož pak dítě chytré nebo nadané. A přitom tam učitelé - srdcaři dělali, co mohli, jen prostě pracovali s takovými dětmi, jaké jim do školy přicházely (ale taky nepopírali, že hodně učitelů odtud prostě odešlo pryč, že tu přeměnu normální základky na zvláštní škole psychicky neunesli).
Předchozí