Přidat odpověď
Ony by se především ty požadavky měly přizpůsobit době. To, že jsou dneska obecně děti šikovnější, informovanější a "chytřejší" není tím, že by se začalo rodit více géniů, ale tím, že mají odmalička přístup ke spoustě informačních a "rozvíjecích" zdrojů, a rodiče se jim na rozdíl od dřívějších dob "věnují". Když jsem v roce 1980 šla do první třídy, šla jsem tam z úplně jiného světa než moje dítě v roce 2009, ale první stupeň žádné zásadní změny nedoznal. Jasně, že na prvním stupni bude půlka třídy působit jako "geniální děti", že se tam budou nudit. Na druhé straně pořád existuje dost rodičů, co na nějaké rozvíjení, věnování a kroužkování od batolecího věku nemají čas, peníze a vlastně ani pomyšlení a jejich děti budou oproti těm rozvíjeným působit jako hlupáčci, ale ve skutečnosti mezi nimi nebude prakticky žádný rozdíl co do intelektových schopností nebo to bude pár bodíků na stupnici, žádné drama. Ale protože jde o první stupeň, tedy pořád o relativně malé děti, lze toho využít právě v té socializaci a výuce/výchově ke spolupráci, což - jak je vidno i z mnoha diskuzí zde - rodiče těch rozvíjených dětí odmítají, protože jejich geniální Pepíček přece nebude pomáhat negeniálnímu Lojzíkovi, ten musí počítat integrály, aby nezakrněl. Mně to naopak přijde jako jediná správná cesta, protože integrály nikomu neutečou a na nácvik sociálních dovedností naopak může být "později" už dost pozdě.
Předchozí