Přidat odpověď
Hele, ono je to všude stejné.
Tady, když před lety zaváděli IDS JMK (integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje), to jsem ještě jezdívala často MHD, tak byl bordel podobnej... Ano, výhoda, že člověk může mít jednotnou jízdenku z vesnice A až do Brna, platí na autobus, vlak i MHD, ale:
- museli jste vědět počet pásem, přes které pojedete (čili - nikoli říct ve vesnici A, že jedete do Brna, ale nahlásit řidičovi - jízdenku na 8 pásem...) - což pro spoustu lidí byl problém příšerný (i mě jednou průvodčí ve vlaku nutila buď doplatit nebo vystoupit kdesi na kraji Brna, protože jsem měla o pásmo míň zaplacený... - z trucu jsem radši vystoupila a dojela to MHD, bo mě děsně sralo, jak je to debilní)
- časy odjezdů jaksi centrálně zesynchronizovali, ale tak, že nově nenavazovali logicky... - čili např.dříve přijel rychlík z Brna a během 15 minut se rozjížděly autobusy do okolních vesnic... Nově - ani omylem - autobus klidně odjel 5 minut před příjezdem toho vlaku... (a další jel za hodinu, že). V našem městečku tenkrát zavíraly skoro všechny obchody v 17 hodin, cca 17:20 býval rozjezd autobusů do okolních vesnic, čili prodavačky skončily, došly na autobus a jely domů... Nově - nikoli...
- no, bylo pár měsíců těžkých stížností, něco poupravovali, na něco si lidi zvykli, pásma se lidi naučili počítat, ale přesně, pár měsíců se neřešilo skoro nic jiného...
Je třeba řvát, poukazovat na nesmysly, a zbytek je o zvyku.
Předchozí