K_at, asi bych to nehrotila nad rozumnou míru. Spotřeba papíru v době digitální klesá, lidi už moc nečtou noviny nebo časopisy, hodně papíru se zrecykluje na obaly. Kolik papíru tak děti ve školce pokreslí? Vždyť dělají i jiné činnosti. Já bych se snažila vést ke spořivosti, k recyklaci. Když jsem byla ve školství před cca 30 roky, tak se tam teda tvrdě šetřilo. Čistých papírů omezené množství, my jsme tehdy právě používali starý papír z kanceláří. Třeba tzv. nekonečný papír z početky byl super. Tehdy ještě nebylo nějaké GDPR a nebyla ochrana osobních údajů, takže papíru, co měl jednu stranu nepopsanou, bylo dost a rodiče ho nosili i z kanceláří, to jde dneska docela těžko. My měli i staré faktury a nikdo obsah neřešil ani to nikoho nezajímalo. Kdybych měla potřebu, zastavila bych se tehdy v archivu, tam bylo podobných papírů dost, to se vyřazovalo při archivaci.
Na druhou stranu jsme zase papíry shromažďovali a nosili do sběrny. Děcka dostala nějakou tu korunu a bylo pro ně na bonbóny, občas jsme za stržený peníz nakoupili věci na tvoření. Dokonce jsme tehdy dělali přívěsky na krk, kupoval to od nás hoch ze 4.třídy, nosil to do trafiky a naše výrobky se prodávaly v trafice. Za stržený peníz jsem nakoupila suroviny a upekli jsme lidové figurální pečivo, kynuté. Protože to provonělo celou školu, byla první várka pro moje děti, ty to měly zadarmo, protože si na to vydělaly právě prodejem těch přívěsků. Další várka byla na prodej pro ty, co se na výrobě nijak nepodílely. Dneska by asi podobná činnost ve škole neprošla
Zase to pro děti byla praktická příprava na život, že bez práce nejsou peníze ani koláče. Psal se tehdy rok 1989-90.