Půlko,
to je prostě povaha, není každý "od přírody" nastavený na to, aby řešil věci, které jsou z jeho pohledu zcela podružný. Taky mám doma dítě, který neřeší věci typu přezůvky, pravítka, pomůcky na výtvarnou výchovu, dlouhé roky odmítalo "řešit" i podružnosti typu "jak jdou za sebou měsíce v roce"... někdy v sedmičce zahájilo slohovou práci na téma "Můj životopis" větou "Narodil jsem se X.X.XXXX, nevím kde, v mojí životní filozofii to nehraje žádnou roli." A přitom na "svoje věci" je až úzkostný pedant a pečlivka. Schovává si např. všechny školní sešity, které má vzorně seřazené a opatřené štítky, takže v úhledné hromádce přesně vidíš, kde začíná "Matematika", kde "Fyzika"... sešity z předmětů, které ho nezajímají se válí bez ladu a skladu na hromadě a nevyhodí je jen proto, že v nich místo toho, co by tam člověk čekal v nich má všelijaké "umění" a žertůvky. Knihovnu má vzorně srovnanou podle témat, ale kde by měl hledat čistý ponožky nebo trenky, to ví jen velmi zřídka, spíš nikdy.