Přidat odpověď
Půlko, jasně, že nemají právo. Ale myslím, že se zapnutými kamerami v průměru roste přínos výuky pro děti, přeci jen je to "donutí" se víc výuky účastnit, případně učitel vidí, pokud dítě dělá úplně něco jiného nebo dokonce odchází ... Samozřejmě, řada dětí "bez kamery" se účastní výuky úplně normálně, ale mnozí ne. Dcera má jednoho velmi laxního spolužáka (má takový přístup od 1. třídy, nejen teď při distančním vzdělávání) a učitelce se stal v pátek trapas, že zapomněla vypnout kameru a hlavně mikrofon během přestávky, takže si všechny děti i případně přítomní rodiče mohli vyslechnout její tel. hovor s matkou tohoto spolužáka. Matku jsme neslyšeli, ale podle reakcí učitelky se ona vehementně snažila vyreklamovat syna z nutnosti zapínat kameru (nevím tedy důvod, ale připojení funguje normálně, když tu kameru zapne, akorát ji pořád vypíná). Učitelka se to matce snažila vysvětlit, že to je snad v jeho zájmu, aby ona viděla, jestli tam spí, hraje si na mobilu nebo odchází a mohla se pokusit ho "aktivovat" a "přinutit" se alespoň trochu účastnit. Přitom koneckonců, učitelce by to mohlo být jedno, jestli jsou některé děti "ve tmě" a nechat je osudu, když se nezapojují aktivně ... Ono má vždycky všechno víc stran ...
Předchozí