Děkuji všem moc za reakce. Povzbudilo mne to a dceru také. A k té debatě tady - u mně je to tak, že staršího syna byl na 8G nedala - trápil by se tam (není vyloženě studijní typ), má teď z devítky v plánu jít na SŠ se zaměřením (elektro), má dokonce už i "patrona", který ho pak plánuje zaměstnat a proškolovat si ho v průběhu studia. A obor si syn vybral sám. Dcera naopak trpí na základní škole. Ale to až poslední dva roky. Opravdu se prohlubuje přístup dětí ke škole, mají hodně kluků, kteří je brzdí, či se posmívají "šprtům". Je to základní škola, kterou znám i ze svých studijních let. Za nás byli kantoři přísní (a ledacos mohli). Ale naučili. Postupně odešli do důchodu a na jejich místa má ředitel problém sehnat aprobované učitele. Takže ruštinu, chemii a jim podobné učí lidé, kteří z toho neznají nic. Můj syn za celou osmičku z chemie se nenaučil ani prvky. Tristní. Teď v devítce dostali přísnou, ale dobrou, chemikářku, která vidí průser v jejich znalostech a doháněla (a dohání) s nimi teď, co může... Ale k rovnicím se už snad ani nedostanou...? Já ZŠ neodsuzuji, ale když vidím, že dítě na 8G chce a na ZŠ se trápí, tak proto to chceme zkoušet. Zároveň přes 8G nevidím start ke hvězdám, ale snad lepší přípravu na případnou SŠ nebo případně dál, ale to by se vidělo.
Ale je to základka od základky. Ta naše, co se týče druhého stupně, momentálně upadá.