Přidat odpověď
Vaiteo, vlastně souhlasím skoro se vším, co jsi psala. Máš pravdu v tom, že je to většinou rozhodnutí rodičů dítě poslat na víceleté gymnázium. Že jsou zvýhodněné děti, kterým rodiče dopřejí přípravu, ať už drilem, nebo penězi a slušným doučováním. Že za těchto okolností se na víceleté gymply často dostávají děti, které nejsou úplně studijní typy....
to je vše pravda. Proto si myslím, že by buď mělo být více míst na víceletých gymnáziích, aby to právě nebylo takto elitářské, nebo by se měl natolik zlepšit druhý stupeň, aby děti neměly důvod odcházet. Nadanější děti nemají většinou moc podpory, přitom by třeba mohlo fungovat nějaké prostupování obory podle úrovní atd. (že by děti mohly třeba chodit na cizí jazyk do třídy, kde by byla nějaká pokročilejší znalost, nebo to samé v jiných předmětech), nebo jim dát prostor věnovat se něčemu svému, udělat si třeba prezentaci pro ostatní nebo si číst (když už nic jiného). Také bych na víceletá gymnázia dělala přijímací zkoušky ze studijních předpokladů a nějakého všeobecného rozhledu, to se tolik nadrilovat nedá.
Předchozí