Přidat odpověď
Fed,
myšlenka "nabrat všechny" má smysl, pokud by první ročník fungoval jako síto, tedy počítalo by se s návratem těch, kteří naznají studium na gymnáziu za nevyhovující.
Jenže tady u nás to moc nefunguje, tradičně je tu vnímáno opakování ročníku nebo právě takový přechod z gymnázia na základku velmi negativně, bere se jako selhání a proto i model "síta" není dobře přijímán.
I když myslím, že právě v Německu tohle funguje, že je nutný jen nějaký průměr známek, kvůli kterému někteří i radši opakují ročník (to se tam také bere jinak než tady), a potom na gymnázium mohou nastoupit. No a záleží na každém, jestli se udrží.
Zatímco tady je to spíš tak, že kdo se dostane, tak i když na to úplně nemá nebo nechce, tak bývá držen, ať už na nátlak rodičů, nebo třeba kvůli fifnancím (to hlavně na školách se školným, ale bývalo to i na státních).
Předchozí