Přidat odpověď
Monty,
podřizovalo. Právě všemi těmi příslovečnými určeními, vedlejšími větami atd. Je tam velký důraz na zvládnutí. V matematice zase jiné věci, geometrie.
Holky to braly taky, ale úplně v jiném objemu. Mnohem více se věnovaly právě té čtenářské gramotnosti, od primy mají neuvěžitelně zajímavě vedené čtenářské deníky, v matematice zase není problém některé učivo odložit na později, protože se ví, že se k němu později dostanou na té vyšší úrovni, takže se s tím seznámí, ale chybí tam ten tlak "hlavně, aby to uměli v prvním pololetí a na přijímačky".
To ale jako rodič nepoznáš, zejména když nemáš srovnání, ale ani jinak, ani děti to vlastně nemají jak poznat. že něco dělají jinak, než by dělaly, kdyby tam nebyl ten tlak přijímaček.
Ono podobné zatížení pak nastává i na tom vyšším gymplu, tam se zase vše podřizuje maturitě, ale výhoda je v těch seminářích, že to hlavní na maturitu se odehraje v nich, takže nejviditelněji je zatížená čeština, která je pro všechny. Ale sama jsi to tu mnohkrát psala, že nevidíš důvod, proč by se před maturitou měl někdo zatěžovat něčím, co ho vlastně nezajímá a nebude to k maturitě potřebovat. Takže to ostatní se propluje jen v tom nejnutnějším základu. No a přesně to se odehrává i kolem těch přijímaček, prostě se to ostatní učí úplně jinak, než se to učí, když tam ty přijímačky "nestraší". A fakt to neznamená, že se to přestane učit úplně. Jen je to jiné.
Předchozí