Přidat odpověď
... Někdo z nich není schopen učit informatiku na požadované úrovni. ..
Já bych dodala - místo někdo - skoro "nikdo".
Zkrouhli sice část učiva rozumně (také jsem nepochopila, proč se dítě v primě učilo vyjmenovávat krále v anglii v 17. století) nebo proč se v chemii na ZŠ učí postup frakční destilace ropy nebo elektronové konfigurace prvků, ale zkrouhli učivo, které učitelé učit uměli. Přidali něco, co řada z nich neovládá (algorimizace, robotika, sítě...).
Jak asi bude vypadat výuka? Už teď se na gymnáziích místo základů programování učí děti ovládat kancelářské balíky. Ať se nikdo nezlobí, ale to jsou věci, které se člověk prostě naučí za chodu, rozumět algoritmům a základům programování se samostudiem naučí daleko obtížněji. Jenže, zatímco ty kancelářské balíky učitelé ovládají, tak programování ne. Nařízení shora zřejmě vše vyřeší.
Přiznám se, že se zároveň bavím tím, jak učitelé na ZŠ a SŠ brojí proti lidem bez pedagogického minima (vzdělání) z oboru, kteří by lecos z výše uvedeného opravdu odučili lépe než učitel dějepisu, který má málo aprobovaných hodin, tak jde učit IT.
Předchozí