Přidat odpověď
ivaxx, základy programování jsou na nic, ty kancelářské balíky jsou užitečnější. S těmi se potká prakticky každý a uživatelským znalostem je třeba naučit i ty děti, které třeba PC doma nemají. uživatelskou znalost se naučí, programování bez PC asi sotva.
Na tom webu, kde je nový RVP, jsou i příklady z praxe, jak znalosti IT rozvíjet i v jiných předmětech. Třeba znalost ovládání mobilu. To třeba dějepisář pošle dětem na mobily fotku stavby a děti mají říct, jestli je to stavba gotická a jaké gotické prvky tam vidí. To jsem se teda chutě zasmála. Tak za 1.) mají všechny děti mobily? A mají dotykáče? Dobře, připustím, že mobily mají. Takže za 2.) KDO TO BUDE PLATIT? Učitel? Škola? Když vidím podobné hovadské nápady, tak si vždycky vzpomenu, jak jsme jako budoucí pedagogové měli na střední pedagogické předmět audiovizuální techniku. Abychom uměli zacházet s rádiem, magnetofonem, gramofonem, zpětným projektorem, promítačkou, umět slepit roztržený film do promítačky a podobně. Myšlenka to byla dobrá, ale ty vykopávky, na kterých se to učilo, pocházely možná z předválečného období, ty by se uplatnily leda tak v technickém muzeu, ale ne ve výuce. Pan profesor se teda snažil nás s tím seznámit, ale my věděli, že se s podobnou technikou v praxi fakt nesetkáme. A to tehdy ještě neexistoval software, který po pár letech zastarává, a vývoj techniky neletěl dopředu tak, jak dneska frčí vývoj mobilů a počítačů. Myslím, že podobně dopadne výuka IT na školách. To, co bude na školách k dispozici, bude totálně zastaralé a děcka se budou učit něco, s čím se v životě nesetkají.
Předchozí