Přidat odpověď
No podle popisu se mi zdá že není problém ani tak v tom že je distanční výuka, ale obecně v přístupu paní učitelky ke specifikům
Mám dva dysortografiky nyní 5 a 7 třída. Jakž takž zvládáme, doma s nimi nejsem, výuku zvládají sami, i jakž takž úkoly. Teď už si to celkem sedlo, ale ovšem hodně musím doučovat, obzvláště u nás čeština a angličtina.
Oba mají v rámci opatření navíc 1x týdně dyslektickou hodinu taktéž online, jmenuje se to nějak hodina speciální podpory, ale je fajn že tam s nimi v miniskupince dvou-tří dětí spec.pedagožka probere ty češtinářské věci způsobem kterým jim to lépe přiblíží.
Sedmák tam je to krapet horší, jelikož už je to hodně učitelů a ne všichni na to berou ohled, ale češtinářka celkem jo. "Blbosti" typu teček mu opravuje zeleně, jen hrubky červeně (v souladu s doporučeními), do hodnocení nezahrnuje. Jen v rámci té distančky tam není moc prostoru na ty úlevy u zkoušení, něco teď dopadá hůř, ale naštěstí dostane prostor k opravě nebo vylepšit průměr nějakým jiným úkolem. Takže v průměru to jakž takž jde. Dostávám i slovní hodnocení, kde bych řekla to učitelka zohledňuje a snaží se mu být nápomocna.
Jen teda na můj vkus pořád hrozně tepou že něco odevzdává pozdě po termínu, což bývá způsobeno i tím že čekává na mně, až to zkontroluju nebo s něčím pomůžu. A já mám i svou práci a děti co potřebují mou pomoc dvě.
Dcera v páté dokáže poměrně dost kompenzovat pílí, ale pomoc potřebuje. Víc času na zažití, řekla bych že ty nové věci jí trvají déle než když byla ve škole. Takže taky někdy to na první pokus nedopadne úplně skvěle, ale mají možnost opravy.
Její učitelka v ČJ nebere úplně ohled úplně ve všem ale v zásadních věcech není problém. Může mít například pomůcky, vzory k ruce. Spíš byl problém v tom že jí neřekla co kdy může mít, tak to dcera nevyužívala, to co by mohla, takže jsem na to musela začít trochu víc dohlížet.
Ale blbosti také neřeší, jen hrubky - resp to co je předmětem zkoušení.
4-6 úkolů denně mi přijde fakt hodně. Čtvrťák si s tím nemusí umět poradit a dělat to po večerech je náročné.
Dívala jsem se dcera má v páté denně tak průměrně 2-3, z čehož je jeden nějaká výchova - obrázek apod. Plus angličtinu mají rozepsaný seznam úkolů na týden dopředu, takže si to může udělat průběžně podle času, to je fajn, protože k tomu potřebuje mně nejvíc, tak si to můžeme udělat v klidu třeba v jeden den, kdy si na to vyhradím čas.
Ovšem i tak je to záhul. Co začal COVID, tak mám pocit že když přijdu z práce tak nedělám do večera nic jinýho než školu. Buď s jedním nebo s druhým.
Promluvila bych s učitelkou, řešit hrbaté písmo je fakt přeháňka, u dyslektika jsou fakt podstatnější naučit jiné věci. Když nepomůže zdravý rozum, začni se ohánět papíry.
Předchozí