Přidat odpověď
Monty, já to taky nevěděla, a to mám střední pedagogickou. My se prostě ani neučili, jak s těmito dětmi pracovat. Pak mě hodili do vody a plav jak umíš. Co s nima můžeš asi tak dělat, když ani ti nejchytřejší z nich v předposledním ročníku školy (oni mají základní školní docházku jen osmiletou) nedokážou přečíst na jídelníčku ten jeden řádek textu, co budou mít zítra k obědu? Oni se třeba hodně pracně naučili jednotlivá písmenka, ale už absolutně nezvládali spojení dvou a více písmen k sobě, natož pak čtení a ještě navíc čtení jakéhokoli souvislého textu. A protože tu školu opouštěli vlastně na vrcholu rozvoje svých duševních schopností a dál se s nimi nepracovalo, zase to pracně naučeno pomalu zapomínali, až z nich ve 20 letech věku byli postupně analfabeti. Nevěřila bych tomu, ale prostě jsem tam s nimi pracovala ve družině a docela mě to zajímalo. Akorát že jsem nebyla speckařka. Ta práce mi vadila hlavně v tom, že se Fanoušek dva roky!!! učit rozeznat a od m a 1 od 2 a po dvou letech mu to bylo totálně šumák, jestli a nebo m, jestli 1 nebo 2, on na to prostě neměl buňky. To pak denně děkuješ Pánubohu za zdravé a normální děti. A střílela bys, když zjistíš, jak jim naše slavné školství školu znechutí, stejně jako chuť do poznávání. To fakt mám chuť vraždit, když to vidím. My tam z dětí vykřesávali drobínky vědomostí a na druhé straně se beztrestně zanedbávají děti normální, ze kterých mohli být šikovní řemeslníci, účetní nebo co já vím co ještě.
Předchozí