Čajko, mohlo byt to ještě souviset se způsobem, jakým lidský mozek vnímá písmena, slova a jak čte. Cituju: "Při výzkumu na Univerzitě v Cambridgi zjistili, že k tomu, aby byl člověk schopen přečíst psaný text, nemusí být znaky ve slovech zapsané ve správném pořadí. Stačí, když jsou na svých místech jen první a poslední písmena. Lidský mozek tak je schopen bez větších problémů číst i text, který zdánlivě nedává smysl." (ukázka: Při vzýkumu na Uinverzitě v Cmabridgi zijstili, že k tmou, aby byl čloěvk sochpen peřčíst psnaý txet, nmeusí být zanky ve solvech zapsnaé ve správénm přoadí. Stčaí, kydž josu na sývch mísetch jen prnví a posldení psímena. Lidksý moezk tak je schoepn bez vtěších problméů čsít i txet, ktreý zádnlivě ndeává smsyl.) Normálně človek po písmenech nečte, mozek mu tam některá písmena dosazuje automaticky, ne vždy se trefí.
Takže jsem pro zpomalení, upozornění dítěte právě na to, že když nebude dávat pozor, tak se mu může zdát, že je tam něco jiného. A že pro učení čtení je třeba pozorně vnímat. Časem mu stejně bude mozek zase "napovídat", co tam asi je napsané. Takže nenechat se zmást
.