Přidat odpověď
Báro, já už jsem ohledně našeho státního školství hodně skeptická. Starší dcera má dobrou češtinářku a angličtinářku, nově má ráda i matikářku, nebojí se matematiky a říká, že díky ní pochopila to, co dříve nechápala. Tři hodiny angličtiny jsou málo, podobně matematiky by mohlo být pět hodin místo čtyř.
Zbytek už je pro mě nadstavba, byť chápu, že některé děti se s předměty typu chemie, přírodopis, zeměpis, dějepis, chemie nebo fyzika setkají naposledy na té základce. O tom, kam se asi dostane výuka dějepisu (moderní dějiny už v devítce nepobere ani omylem a s OV se to také neprotne, takže já se nemohu divit, že absolvent základní školy netuší, že máme dvoukomorový parlament, kdo byl Václav Havel nebo co se stalo 21. srpna).
Ale teď těmi druhými jazyky mi úplně zkazili náladu. Věděla jsem, že to přijde. Vím, že ředitelé těžko mohou propoouštět němčináře a přibírat angličtináře a matikáře. Ale přesto mi je zatěžko přijmout, že tím budou moje děti muset ztrácet čas. Starší dítě už se začne zlehka připravovat na přijímačky, a k tomu bude ztrácet čas doufám že němčinou, protože francouzštinu by asi nedala.
Předchozí