Konzervo,
tak i já jako dítě, coby totální tupec na angličtinu, tak asi i jako rodič bych uvažovala jinak. Proč přidávat dítěti další hodinu trápení navíc, když může mít hodinu něčeho, co ho baví? Takže já bych jako tupec na angličtinu skončila na té matematice, zatímco moje na angličtinu nadané děti nejspíš na té konverzaci na AJ
.
A protože my máme volitelné předměty, tak vím, že to uvažování je opravdu různé. Primární pro volbu vypadá, že je učitel předmětu. Když je nevyhovující, nikdo se tam nepřihlásí, i když je ten předmět baví. A naopak. Předmět přestává být nezajímavým, když je výborný učitel. No a v druhé úrovni pak půlka volí podobně jako ty, tedy, jde mu to hůř, přidáme hodinu, zatímco druhá půlka volí jako já, tedy raději hodina navíc něčeho, co dítě zajímá a baví.
Jediný přínos pak ten volitelný předmět má v tom, že je na něm zhruba polovina žáků než obvykle. A to není zas tak špatné pro nikoho.