Přidat odpověď
"proč by nemohli celý profil prvního stupně učit dva lidi?"
Nepíšu, že by nemohli. Existuje tandemová výuka. Ale nejde to plošně, protože na to musí být lidé kompatibilní. Sice každé dítě potřebuje něco jiného, ale systém potřebují jeden, nemají ještě kapacitu na přepínání mezi různými styly a osobnostmi, zejména ne v jednom předmětu.
Není to jen o té spolupráci dospělých, je to především o těch dětech.
"Každý po svém, jen koordinovat, aby nedělali nemlich to samé, ale alespoň trochu navazovali nebo se doplňovali."
To je fakt úsměvná představa, jak stačí, aby aspoň trochu navazovali a doplňovali se. Promiň, ale to je fakt úplně mimo realitu. Výuka je ocelený systém, ne soubor jednotlivých činností. Mohou ho realizovat dva lidé, ale nemohou to být dva libovolní lidé.
A zpět k tomu počtu, tedy otázce "proč by nemohli celý profil prvního stupně učit dva lidi". Protože jedna třída nedá úvazek pro dva lidi. Pokud se bavíme o třicetihodinové pracovní době, což při současném poměru přímé a nepřímé ped. činnosti znamená 17 odučených hodin, pak 3 třídy znamenají plný úvazek pro 4 lidi. Není tu řeč o tom, že někdo chce kratší úvazek, ale o tom, že by se plný odvíjel od třicetihodinové pracovní doby platné pro všechny.
Předchozí