Přidat odpověď
"Prostě mi přijde možné a vhodné, aby učitelky nebyly přetížené - tedy pracovaly méně hodin, přímou práci třeba ty čtyři dny v týdnu, a současně vytvořit i pohodu pro děti. Jo, bude to vypadat dost jinak, než dneska, možná budou učit i jiní lidé. Ale šlo by to, půjde to."
Psala jsem snad něco jiného? Nikde jsem nenapsala, že to nejde! Jen, že by to znamenalo změnu.
A já si právě nechci doplňovat hodiny na druhém stupni. Já tam učím, protože jinak nemohu být vedená jako kvalifikovaná.
A neznám moc dalších, kdo by to takto chtěl. Až na výjimky, které tak třeba přesunuly na druhý stupeň Hejného matiku, jedna kolegyně takhle učila napříč celou školou hudebku, ale primárně o to moc učitelů nestojí a nechtějí tam chodit ani suplovat. I angličtinářky se profilují a některé chodí raději k mladším, jiné raději pracují se staršími.
Opakovaně píšu (v této diskuzi a nejen zde), proč nechci učit druhý stupeň. Nechci mít ve své třídě pár hodin a učit 120 různých dětí, o kterých pak ve výsledku nic nevím, protože je vidím 2 hodiny týdně.
Nechtěla bych trvale podřízenou kolegyni, i kdyby se nějaká taková, co by tak chtěla dlouhodobě pracovat, našla. A na tandem "s kýmkoliv" nevěřím. A to jsem ta divná, co dělá všechno jinak, než je zvykem, a zavádí novoty.
"Ano, systém by se změnil." Cože je to, co píšu. A proto by se měla změnit i příprava učitelů. Zachovat současný systém vzdělávání prvostupňařů a zavést jiný systém výuky je podle mě nesmysl.
Předchozí