Přidat odpověď
Romano já nevím. Dcera letos odmítla zkoušet přijímačky na 6g (stejně jako v páté třídě nechtěla na 8g). Kvalitu jejího druhého stupně testujeme stále a jak jsem psala, už mě zajímá jen kvalita výuky čj+m+aj. Je mi líto ostatních předmětů, ale není v mých silách řešit ještě zeměpis, dějepis nebo přírodopis. Tam to beru tak, že něco se naučí a zbytek když tak někde dohledá. Obavy mám z fyziky. A druhém jazyku si myslím , že bude jen pro ozdobu a některým asi bude kazit vysvědčení.
Mladší dcera se bude určitě pokoušet dostat na specificky zaměřený 8g, tam bych to řešila více, ale mají učitelku, která jim nedá nic zadarmo. Když srovnám co starší uměla na konci čtvrté třídy bez covidu musím uznat, že to umí i mladší a lépe (lépe to procvičovali).
Máme kliku, že oba synové budou chodit do dobré alternativní třídy, tedy starší už chodí a mladší v září začne, to ale není výhoda Prahy, naopak leckde mají vesnickou školu mnohem lepší, než polovina pražských. U nich nevím ani jak to bude s 8g ani s druhým stupněm, tak daleko není ani jejich škola, aby nastínila, co plánuje.
Ale obecně pražské 8g považuji za zbytečně příliš biflovací. Mohou si vybírat a donutit někoho se biflovat je snažší, než dobře učit.
Předchozí