Tak ještě jinak.
Dopravce musí při přepravách, na které se vztahuje nařízení (ES) č. 561/2006 (přepravy vnitrostátní a na území EU) nebo dohoda AETR (přepravy mimo EU) zajistit, aby řidič dodržoval následující doby:
Bezpečnostní přestávka (čl. 7):
- doba, během níž nesmí řidič řídit ani vykonávat žádnou jinou práci a která je určená výhradně k jeho zotavení;
Po 4,5 hod. řízení musí mít řidič nepřerušenou přestávku nejméně 45 minut, pokud mu nezačíná doba odpočinku. Tato přestávka může být nahrazena přestávkou v délce nejméně 15 minut, po níž následuje přestávka v délce nejméně 30 minut.
(z webu Ministerstva dopravy ČR)
Mám to chápat tak, že profesionální řidiči jsou do jednoho "nevyježdění"?
Že by za 4,5 hodin ujeli 1000 a více kilometrů mi přijde lehce nepravděpodobné.