já teda jako laik moc nerozumím tomu, jestli je přínosné to neaprobované učení. Jako třeba mou oblíbenou fyziku učit někdo fyzikou nepolíbený. Nedovedu si to moc představit. Když občas pustím nějaká fyzikální zábavná videa ( diskuse ) kamarádce , která neměla nikdy k fyzice vztah a nestudovala ji, tak vidím, že ji to zaujme, ale nerozumí často základním věcem ( nemá v tom ten základ ) a dál už to taky nijak nerozvine. Představuju si tedy, jak někdo, orientovaný na biologii, občanku, dějepis, to je jedno na co, někdo jako ta má kamarádka, zábavnému videu otevřený ale bez těch základních vědomostí a souvislostí, učí fyziku děti, co jim může předat, než zase ty vzorečky. Já jsem třeba "zájemce o fyziku" , zaměřením jinde, ale taky pociťuju tu mezeru dobrých základů. Jak takový člověk dobře vysvětlí něco ? Vzpomínám na svou učitelku prvního stupně ( to tedy nebyla zdaleka fyzika ) ale když učila , že planety obíhají kolem slunce, protože slunce je přitahuje, tak už tehdy mi to přišlo mimo ( byla vzteklá a radši jsem se neptala, bylo to na prvním stupni ) , jak to, vždyť přece vím, že kdy si hraju s magnety, které se přitahují, tak to vůbec není tak, že by jeden začal obíhat kolem druhého, přitahují se, a proto se "scucnou " . Jaké obíhání kvůli přitažlivosti? ale radši jsem se neptala, učitelky jsem se bála
Nevím, jestli by to tehdy dokázala vysvětlit i staršímu, natož prvostupňovému, to se mi zdá nad síly kohkoliv