Přidat odpověď
tak já nemám nic proti pomoci slabším, i když nechápu, proč by to měli zajišťovat ti nadanější spolužáci, ale sama jsem s tím nikdy problém neměla. A byla jsem sice šprtka ( jakože samý zde opovrhovaný jednušy od první třídy do maturity a bez nějakýho úsiláí , ale docela oblíbená i u těch "drsnejch " holek, co jinak rády nacpaly někomu hlavu do záchodu a spláchly. To bylo na zš, na gymplu už ne. Jen myslím, že to není nijak systémové řešení vzdělávání ani těch slabých, natož pak těch nadaných.
ale zpětně si říkám, že jsem třeba mohla dostat i trochu lepší možnosti, než za toho socíku mít zadáčo jedničky ze všeho, a pomoct trochu těm slabším ( moje kámošky často vzpomínají, jak díky mě prošly snadno fyzikou atd. na gymplu ) . Možná jsem se mohla naučit víc, než jen to, co jsem zvládla levou zadní a ještě pomohla slabším. Jasné, to je moje věc ( stejně tak jako to, že fyziku nebudu moci učit jako laik, i když o ní možná vím o dost víc než neaprobovaný učitel )
to je všechno moje osobní věc. Jsem už stará a za zenitem a nic nevytrhnu. Sama se fyzikou hezky zabavím. Občas i své známé. Ale nebyl by zájem společnosti vzdělávat lidi co nejlíp jejich zájmům a možnostem ? občas o tom čtu, že je škoda promarnit ty lepší talenty. Osobně to pro mě nemá význam, jen tak to tom uvažuju, když to tak čtu tady, jak si lidi stěžují na výuku matiky jejich dětí, které náhodou pochopily nebo měly jiný postup řešení. Tož mi připadá, že by jim bylo přínosem to rozšířenější vzdělávání, na který jiný pečou, a hlavně mi dejte pokoj s matikou a fyzikou ( takových je jistě hodně, jen se budeme tvářit, že neexistují )
Předchozí