Ale vy to zase chápete výhradně jako nějakou "pomoc s učením"... takhle to vůbec myšlené nebylo.
Ta "pomoc" nemusí být v rámci základního vzdělání nijak explicitní, když to hodně zjednoduším, jde o to, co mj. hrálo roli v nedávném sociologickém výzkumu "Rozděleni svobodou" - o neprostupnost "tříd", která nejen zhoršuje už tak nic moc podmínky těch, co jsou "níž v žebříčku", ale často vede až k nebezpečnému extrémismu, k "zabetonování se" v nějakých dezinformačních bludech, k odmítání všeho "shora" (jako by nám to neukázal covid)...
Vy prostě z větší části odmítáte nebo nedokážete pochopit, oč mizernější je život někoho, kdo se v rámci "svých lidí" nemá na koho obrátit, nemá ve většině oborů žádnou "přirozenou autoritu" - nezná žádného doktora, právníka, ekonoma... Lidé se nemusí na základce nijak zvlášť kamarádit, ono stačí, že o sobě ví, vyrůstají spolu a neubližujou si. Ale pořád bude pro toho "Pepíčka, co měl pětky z fyziky" pan doktor "Karlíček" někdo, s kým chodil devět let do školy a na koho se spíš obrátí, když bude mít nějakej problém. Když mu všichni "Karlíčkové" vysmahnou v pátý třídě, bude pro něj "doktor" něco jako mimozemšťan, takže se bude "radit" někde na netu a léčit se bazénovou chemií. Pan doktor "Karlíček" samozřejmě taky může těžit z toho, že se zná s Pepíčkem, kterej je šikovnej na nějaké řemeslo, ale jeho deficit, když "Pepíčka" znát nebude je menší, snáze řešitelný a vést může leda tak k shovívavýmu povýšenectví, což je sice trapný, ale vcelku neškodný. Hodně to zjednodušuju, aspoň modří snad vědí.