já vím, že nadání zde dlouhodobě popíráte jako důvod k diferencovanému vzdělávání
a když to tak vezmu ze svýho pohledu, proč nakonec ne. Já sama jsem za socíku jako nadaná vyrostla v uniformovaném systému vzdělávání, škola na ranní a odpolední směny, a žádné vybrané školy na základě pohovoru jako dnes, jen učňák nebo gympl, žádná diferencovaná volba dle zájmů nebo studijních výsledků ( jakože střední škola jen pro maxoš dvojkaře a jinak učební obory. Na základě náročných přijímaček. Totéž na VŠ. Dnes se tolik lidí dostane ke studiu na VŠ na průměr, nebo nějaké obecné testy. Tomu kdysi přístupu by se možná dnes vaše děti ( i vy ) dost divily . Ani s tím nemám problém - " měli jsme to tak my, tak proč by naše děcka měly mít něco jinýho
nepovažuju tak úplně za důvod " nejsem cílevědomá a na život si podprůměrně v kanclu vydělám, s tím podprůměrným vzděláním, jehož jste tu zastánci. i když bych s tím asi zde zároveň paradoxně sklidila výsměch. S tím výdělkem. Jakoby už pak záleželo na výkonnosti a schopnostech ( což do 18 let popíráte, ty rozdíly ) naproti tomu je to tady hodně na výkon a zážitky z cestování, které za svou mzdu nekoupím, nebo vaření ze surovin, které si taky ze své mzdy nedovolím. Ale do do 18 let chcete jakoby pro děti stejnou nerozdílnou , průměrnou , možná podprůměrnou úroveň vzdělání jakože rozdíly mezi lidmi neexistují, a pro dospělé pak diferenciaci platů, kdy se najednou jedinci diferencují, a jsou slabí a silní, výkonějši a slabší, chytřejší programátoři a hloupější uklízečky.
Já už si svou zábavu ve fyzice, astronomii, literatuře si s požitkem najdu. Ale nejsem si jistá, zda opravdu bychom zde chtěli ty rovnostářské platy pro ty schopné i neschopné, jako bývávalo. Přiznám se narovinu, že mě to problém nedělá ( jsem na tom málo výkonném konci ) ale většinou se i zde od dokončení studií cení ta schopnost a výkonnost. Dnes, teď , v tomto tématu se tváříte, jakože že ne ? že rozdíly neexistují, ale stačí zabrousit do jiných témat a najednou to vyhřezne