Přidat odpověď
monty,
já bych ještě rozlišovala dvě věci. Jedno je specifický zájem a druhé je nadání nebo nějaká větší vyspělost v určitém směru.
Pokud jde o ten specifický zájem, tak je to tak, jak píšeš. A zájem o něco specifického nemusí ještě znamenat nějaké nadání. Takže pokud jde o školu, tam by učitelka měla ten zájem zohlednit a využít tam, kde se to hodí. Pokud se dítě zajímá o sopky, tak ho nechám sopky malovat, počítat a udělat referát v zeměpise, resp. prvouce.
Ale nadání nebo předčasná vyspělost, je něco jiného. takové dítě nemá "jen" specifický zájem o jednu věc. Tam jde o to, že má celkově jiný přístup k problémům, jejich řešení či neřešení. Takové dítě si pak těžko rozumí a spolupracuje s vrstevníky, protože je prostě dál, mentálně starší. Není to o zájmu o sopky, je to o tom, jak to dítě uvažuje. A sice mu můžeš vysvětlit, že jeho spolužáci uvažují jinak a musí se s tím smířit (a samozřejmě ty děti pochválíš zase za něco jiného, aby si dítě nemyslelo, že ono je génius a ostatní blbci), ale problém to je. Protože člověk vvydrží se třeba hodinu dvě přizpůsobit někomu jinému, ale když to takhle máš několik hodin denně, tak je to ubíjející.
Předchozí