Jezdím kolem třiceti tisíc ročně, jezdila jsem v Austrálii, Anglii (teda Británii, pže i Skotsko a Wales), USA.... a nejhorší řidiči jsou Číňani... ten typ, co na dálnici pojede padesát (čímž způsobí šílenou zácpu), co na silničkách v horách nikoho nepustí (v horách bývají takové krátké pruhy na straně, do kterých má auto vjet, když je pomalé) - takže po půlhodině courání pětadvacítkou ho lidi začnou předjíždět - nebezpečně, pže zatáčky, hory atd. Často jezdí stylem "bumper cars" - taková ta autíčka na pouti - že buď šlapou na plyn NEBO na brzdu - takže auto neustále zrychluje a zpomaluje a neustále se mu rozsvěcí brzdovky, takže člověk neví, na čem je, jestli se něco děje, nebo jestli jen "zase brzdí". A ano, jsou určitá "čínská" auta - tady typicky Corola - jako když jsem viděla na silnici zlatou Corolu, tak jsem se začínala modlit....
Z mojí zkušenosti - víc záleží na zalidnění oblasti a na tom, jak moc se dělají zácpy, než na značkách auta. Jezdit v LA je o nervy, ve stejné Kalifornii o pár (set) mil jinde vám najednou uhne naložený pomalý pickup málem do příkopu, aby vám udělal místo na nepřehledné okresce - a ještě vám zamává... Stejné to bylo v té Austrálii, Sydney / Melbourne vs. venkov.
Akorát teda s tou Británií nevím
) Ten zážitek, když jsem vjela někde v Yorkshiru mezi zídkami na takový ten úzký kamenný prohnutý mostek a z druhé strany byl náklaďák - myslela jsem, že náklaďák zastaví nebo přibrzdí (já byla už v půlce mostku, on pod ním) - a ne, jel dál. Připadala jsem si jako v Harry Potterovi - jak jezdí tím autobusem, který se zploští a projede mezi dopravou... protože dodnes nechápu, jak jsme se na ten mostek vešli - ten náklaďák se fakt musel nějak "vyfouknout" či co.... A nejzapeklitěší křitovatka je taky v Anglii... najděte si "magic roundabout" v Hemel Hempstead - je tam šest kruháčů spojených do jednoho velkého. Na obvodu všech těch šesti se jezdí po směru hodinových ručiček, uvnitř se jezdí proti směru - a dá se tak krásně odbočovat, kam člověk potřebuje - ale pochopit ten systém a naučit se v tom jezdit a reagovat - to je teda vyšší dívčí...