Přidat odpověď
Zrušila bych druhý jazyk a posílila první.
Výchova ke zdraví je dle mne dost zbytečná, minimálně v podobě, jak se učí - to lépe zastane projektový den.
Provázala bych matiku s fyzikou a později fyziku s chemií. V praxi jdou ruku v ruce a až když si to děti pospojují, začne to dávat smysl. Na některých školách se toto učí v tandemu a to by se mi pro děti líbilo.
Dějepis bych předělala celý - některá období se děti učí 3x než dojdou k maturitě a provázanost dějin a důsledky v současnosti ve výuce při tom naprosto chybí. Moderní dějiny bych spojila se zeměpisem.
Zeměpis jako samostatný předmět byl na všech školách, které děti navštěvovaly (zš i 8G) fraška (neměly ani většinou učebnice a když jo, četly tam o "asijských tygrech). Na vyšším gymplu bych jej už opravdu neučila, maximálně jako seminář.
A především bych byla velmi pro, aby se posílila logika na úkor drcení vzorečků. Aby se učení mezi předměty provázalo.
Rozeznání druhů vět atd. až jako seminář na gymplu, na ZŠ vůbec. Místo toho naučit formulovat děti myšlenky jak písemně, tak ústně. Neumí to ani vysokoškoláci.
Předchozí