Přidat odpověď
TaJ,
jenže těchto dětí se "inkluze" (tedy to, co přišlo jejím nařízením) netýká, ty byly ve školách vždycky. A nešlo je šoupnout do speciální školy o nic snáz, přesně z toho důvodu, co tam zaznělo. Speciální školy pro děti s poruchami chování nebyly a nejsou.
Už před nařízením inkluze existovala vlastně jen jedna skupina dětí, kterých se týkalo speciální školství primárně, a to dětí s LMP. Jinak to bylo o volbě rodičů a ano, často docházelo k nátlaku ze strany školy, aby dítě s nějakým postižením šlo do speciální školy, třeba i internátní, protože spádová škola by s tím měla moc práce. To s nařízením inkluze do určité míry odpadlo. A holt je sem tam někde i dítě s LMP, které ale jen málokdy patří zároveň k těm s poruchami chování.
V tom dokumentu zaznělo, že právě vyšší inteligence je to, co komplikuje zvládnutí dětí jako byl ten Martin, takže ne, za tohle fakt inkluze nemůže, i když právě jen u těchto dětí se na ni nadává. Právě u těchto dětí přitom přinesla aspoň tu možnost AP do třídy. Dřív to byli pro všechny jen grázlíci, co každý rok měnili školu a vyrůstali s pocitem, že je nikdo nechce, že nikam nepatří. Totéž pak děti s AS, kde příčina je sice jiná, ale následky velmi obdobné.
Předchozí