Přidat odpověď
Ono je to ještě trochu jinak, ale když už to rozebíráme...tím jazykovým certifikátem se nahrazuje zkouška v profilové (tzv. školní) části maturity.
Student už nemůže tento jazyk zvolit ve společné (tzv. státní, Cermatí) části. Musí si tedy zvolit ve "státní" části matiku nebo jiný (nejspíš svůj slabší) cizí jazyk.
Tudíž ačkoli má angličtinu (nejčastěji) excelentní, v žádných cermatích datech se to neobjeví.
Když chci porovnat úroveň angličtiny u maturantů KONKRÉTNÍ školy (na což se tu v diskuzi narazilo), nemohu se vždy řídit výsledky Cermat angličtiny.
Netuším, jak velké množství maturantů to v rámci ČR představuje, ale co vím, na pražských G je to celkem běžný jev (Kepler, Alej, Štola, Patočka...)
Konkrétní příklad: GJK ("Kepler") na Praze 6 v r. 2020:
117 maturantů celkem
22 maturantů Cermat angličtina
78 maturantů Cermat matika
6 maturantů Cermat francouzština
93 maturantů si nahradilo profilovou zkoušku z jazyka mezinárodním certifikátem (drtivá většina z angl) - tito již NEskládali Cermat angličtinu, přestože ji mají na úrovni B2 a vyšší.
NEBOLI pokud chci porovnávat úroveň angličtiny u maturantů TÉTO školy, vidím v Cermat grafu jen těch 22 maturantů, kteří nejspíš ten certifikát nemají, těch 93 "ještě lepších" angličtinářů s certifikátem nevidím (protože dělali státní matiku nebo francouzštinu).
Čeština je povinná pro všechny a matika žádným certifikátem nahradit nejde (a lze z ní maturovat státně i profilově zároveň), takže tam vidím Cermat statistiky jako jednoznačné.
U jazyků je potřeba si zjistit, jestli daná škola umožňuje nahrazení certifikátem a pokud ano, není Cermat vypovídající.
Tedy - tak to bylo doposud, kdoví, zda se to nezmění.
Předchozí