Přidat odpověď
libiku,
nejde o to, že by Facebook prioritizoval nejsdílenější věci. On prioritizuje každému jednotlivci přesně takový unikátní obsah, který ho nejdýl udrží u displeje. Protože to je cíl Facebooku. Takže lidem, o kterých algoritmus zjistí, že mají zájem X, prostě soustavně předkládá primárně takový obsah, kde se zájem X nejvíc řeší. A pak to vede k tomu, že člověk si myslí, že tak jak to má on, to mají "všichni". Protože je to na facebooku "všude". Ale ono to není všude. Je to jen koktejl namíchaný cíleně pro daného jedince a podporující ho v tom, aby na FB trávil víc času tím, že víc píše, víc sdílí, víc se angažuje... a víc vydělává Facebooku na reklamách, za které platí praví zákaznící Facebooku. Protože uživatel není zákazník Facebooku. Je to produkt, který Facebook monetizuje.
Hele třeba já jsem třeba na Facebooku antivax problematiku ještě vůbec nepotkala. Mám zas jinej obsah.
Předchozí