Dcery třída (šestka na ZŠ) měla dnes třídní schůzku, s ohledem na situace proběhla on-line. Zajištění účasti měl za úkol manžel, já měla termín u lékaře. Dostavila jsem se domů dřív, než jsem očekávala, asi 20 minut po začátku TS a nalezla u počítače připojeného na schůzku velmi zaujatou dceru, kterou k tomu manžel posadil, aby "hlídala, co se děje". Sám se dohadoval se synem o tom, co kdo bude jíst k večeři. Kamera byla vypnutá, což ovšem měla asi polovina rodin.
Já jsem až dosud děti pokaždé z "účasti" na on-line třídní schůzce vylučovala, přišlo mi přirozené, že se akce odehrává mezi rodiči a třídním učitelem. Dcera byla tedy velice nadšená, že má konečně možnost "zjistit, co se tam děje", ale já jsem poněkud v rozpacích. Na rozdíl od synovy nedávné schůzky, kde se neřešilo v podstatě nic, tak tady probíhala ze strany rodičů dost výrazná kritika. Velice "odvážně" tedy kritizovali všechny možné jiné učitele, než třídní učitelku, ale to je poměrně vedlejší. Někteří se domáhali většího množství domácích úkolů (jednalo se o rodiče nových žáků, kteří netušili, že většina 1.stupně probíhala ve znamení boje za méně úkolů
), většina kritizovala slušnou formou, ale dost drsně učitelku matematiky (u čehož jsem se musela zastydět, protože já dosud neodhalila, že ještě nezačali probírat žádnou novou látku), další prosazovali potřebu okamžité instalace počítačů do všech učeben tak, aby mohl být zajištěn nepřetržitý "přímý přenos" veškeré výuky pro nepřítomné žáky, přičemž nejbojovnější tatínek (evidentně manažer) vykřikoval asertivně zásady typu "když se chce, všechno jde" a "nehledat důvody, proč to nejde, ale způsoby, jak to jde", kdykoliv se třídní učitelka snažila něco obhájit nebo vysvětlit.
Nějak si nejsem jistá, jestli je úplně O.K. nechat toto dítě sledovat, zejména naše dítě, jenž je typu "drbna, která co neví, to nepoví". Co si o tom myslíte, resp. necháváte děti sledovat on-line třídní schůzky? A jak to u Vás probíhá?