Přidat odpověď
Tak pokud je fakt zle, tak nadrtit násobky a počítat je. Doučuju právě děti s podobnými problémy. Klasika - do určité fáze je extrémní snaha to do nich NĚJAK dostat. Pak přijde přijetí (že to asi normálně nepůjde) a odhodlání dopracovat dítě tam, aby to zvládlo dopočítat "rukama nohama". Takže záleží, jestli jste ve fázi "to se přece naučí" nebo "hledám jakoukoli metodu, jen aby se dítě dopočítalo". Horší je, když dítě neumí spolehlivě násobky a ještě dělá potíže sčítání/odčítání (klidně s pomocí prstů). I to se stává, pak je to boj. Bylo by fajn, jako základ, dostat do dítěte ty dvojičky, co dají 10 (1+9, 2+8...). Ty to dost urychlí a divila by ses, že jsou i děti ze 4. nebo 5. třídy, co s tím mohou mít potíže, ne třeba pokaždé, ale občas ano. Ptž když ty dvojice do 10 dítě umí,pak uvidí 6+5, řekne si ahá, 6+4+1 a 11 už dopočítá.
Předchozí