Přidat odpověď
Myslím, že vím-
To zaokrouhlení a ten výsledek po tom dělení zaokrouhlených čísel slouží jen k jakémusi kvalifikovanému odhadu.
Čili těch 89:14 zaokrouhlíš na 90:10, vyjde ti 9 a teď zkusíš tu devítku vynásobit tím dělitelem 14 - dostaneš 9 krát 14 je 126, 126 je větší než 89, musíš zkusit nižší číslo.
Zkusíš třeba 7, 14 krát 7 je 98, pořád hodně, tak zkusíš 6. 6 krát 14 je 84, teď uděláš rozdíl 89-84 a máš 5 a víš, že je to dobře. Protože 5 je menší než 14.
On to v podstatě takový algoritmus je :) Je nutný dítě upozornit, že to zaokrouhlení slouží jen k prvotnímu odhadu. Protože dělit dvojciferným číslem neumí, ale to násobení umí, takže vlastně zkouší ty násobky.
Předchozí