Přidat odpověď
No normálně si napíše, že 89:14 je šest, protože to ví a počítá zbytek. Ve školních úkolech to zapisuje jako 90:10, což ale vyjde devět a pak asi nastupuje nějaký mechanismus korekce. Korekcí o jedna by se na šestku dostal až ve třetí iteraci, resp až v šesté, pokud bude zkoušet čísla symetricky na obě strany. Když rovnou zapíše šest, tak to má daleko rychleji.
Já proti tomu v zásadě nejsem, je to taky validní postup. Pokud mu dovolí to takto nedělat v případě, že to ví rovnou, tak je mi to jedno, ale zajímalo mě, jestli se to tak teď učí plošně a hlavně, jak přesně se ten mechanismus korekce vysvětluje. Najdeš záporný zbytek, což nelze, a proto snížíš výsledek vždy o jedna nebo jaký má být přesně postup. Nic moc jsem k tomu nevygooglila.
Předchozí