Přidat odpověď
Takhle počítat je blbost.
Chápala bych to, kdyby to mělo ukázat, že takhle se správně dělit nemá, protože to někdy vyjde a někdy ne.
Ale v té učebnici je to dobře. Učí je, jak odhadnout to číslo, které má vyjít zaokrouhlením a pak si výsledek ověřit vynásobením odhadu se skutečným dělitelem.
Takže tvých 89 : 14 se tedy počítá podle téhle učebnice takto:
řeknu si 90:10 = 9
vynásobím 14*9 = 126. Takže je to moc. A vím, že výsledek je menší. Tak odhaduju dál.
Ale pasovalo by mi víc, kdybych oboje zaokrouhlovala stejným směrem.
Takže by to bylo 80:10=8, 8*14= 112, takže zase musím v odhadu snižovat.
Jen je to zbytečně komplikovaný postup. Raději učím odhadovat se zaokrouhlením jen dělence (tedy čísla, které dělím), je to rychlejší. V tvém příkladu by vznikl dotaz, kolikrát se mi vejde 14 do 90.
Předchozí