Přidat odpověď
Mám 3 dcery. Nejstarší na ZŠ byla "bezúdržbová", za celou docházku snad nic nezapomněla, učila se dobře, jen měla nástup puberty dřív než zbytek třídy, tak byly kolem 5. tř. stížnosti na vyrušování, řehtání...
Nejmladší sice všechno nechává na poslední chvíli, ale taky je to v pohodě, bude zkoušet přijmačky na 8G. Jen mi přijde, že je řečově hyperaktivní. Od mala musí neustále něco mlet, když nemluví, zpívá, když ani to, aspoň vyluzuje zvuky.(Už jsem to tu řešila, je to kolikrát na dr. Chocholouška. A stěžují si oprávněně i ze školy)
Prostřední má poruchu pozornosti. Navíc do 4. třídy měla učitele, který ji bil za to, že nevěděla, kde čtou, počítají... Než jsem to zjistila (dceři nakecal, že jsem mu to dovolila, bála se mi to doma říct, přitom ji nebiju a vztah máme dobrý), pořád jsem na ni poslouchala stížnosti, jak na to kašle, že hledí, že na to prostě nemá (to tvrdila angličtinářka, teď je z AJ snad nejlepší ve třídě na škole s rozšířenou výukou jazyků). Nakonec jsem už nevěděla, jestli je méně inteligentní, nebo je to poruchou pozornosti. V PPP jí vyšly testy inteligence v horní hranici spektra, ovšem po 15 min. přichází únava a prudký pokles výkonu.
Ve 4. tř. změnila školu, zlepšila se. Pak začala distančka. Děs běs. Nenáviděly jsme to obě. Byl to horor. Neustále jí něco chybělo, nepracovala, jak měla. Já jsem v té době taky studovala, další 2 děti mě taky potřebovaly, musela jsem vařit... Naštěstí všechno v červnu dodělala, doučila se, známky v pohodě. V 6. tř. na distančce pohroma. I teď musím hlídat, co mají dělat, neustále ji naháním, aby odeslala úkoly, má X pětek za neodeslané úkoly, testy, co měla psát on-line a nepsala... Když něčemu nerozumí a já jí to chci vysvětlit, dostane záchvat breku a vzteku, nevysvětlím jí nic. Vysvětlovat umím, vím to, doučovala jsem hodně děcek.
Takže rada: Trpělivost, PPP-pokud má nějakou poruchu, poradí ti, jak s ní pracovat, doučování domluvit s někým jiným, protože doma není nikdo prorokem. A pokud zjistíš, že je míň inteligentní, zaměřte se na její talenty, vyberte jí posléze nějaké řemeslo, ve kterém bude dobrá a bude ji bavit. (Prostřední by inteligenčně zvládla i gympl, ale dusila by ji ta spousta povinností, hlídání si termínů..., takže zatím to vidíme na SUPŠ - návrhářství oděvů, ale ještě se uvidí)
Předchozí