Přidat odpověď
když jsem učila na VŠ, tak jsem v jednom z mých předmětů, který byl státnicový, nastavila systém, že se (kromě dalších menších úkolů) nechala studenty psát dva velké testy, jeden v půlce semestru, druhý ke konci. kdo ho nenapsal na minimální počet bodů, psal ho znovu. a pozor - ten test jsem nechávala stejný. šlo mi o to, aby prostě zvládli to dané minimum, nikoliv je na něčem nachytat. z tohohle předmětu za mne nikoho od státnic nevyhodili.
jinak celkově mi připadá nejlepší systém, kdy se na začátku semestru (pololetí) jasně studentům definuje, z čeho a jak budou klasifikováni včetně bodového ohodnocení. např. test tehdy a tehdy (a z jaké látky bude), 4 průběžné úkoly, prezentace apod. Pak kolik bodů potřebujou na 1, na 2 atd. Nastaví se předem jasně podmínky, vědí, co mohou čekat. Dají se průběžně dávat ještě dobrovolné úkoly na zlepšení známky. Tohle je klidně realizovatelné i na střední a upřímně řečeno, je to jednodušší i pro učitele, akorát nesmí k hodnocení přistupovat jak to přijde pod ruku, ale plánovat trochu víc dopředu.
Předchozí