Moniko,
ne že bych o něčem nepřemýšlela.
Ale když nepočítám ten systém práce a hodnocení na fyziku, tak všechno, co dělám, je vesměs aplikace toho, co jsem sama někde četla, viděla, slyšela. Možná mám dar brát si a dávat to dohromady právě tak, jak je potřeba, ale původního tam není nic.
Třeba tu fyziku už jsem popisovala ve skupině fyzikářů, mělo to hodně
, ale snad nikdo nenapsal, že by to taky tak zkusil. Protože ono jednotlivě to nemá ten kýžený efekt a jako celek to nemůže přebrat prakticky nikdo, protože se do toho promítá celá osobnost, osobitý styl. A kopírovat někoho v plném rozsahu, to je přesně to, co mně podobná osobnost nedokáže. Vezme jeden nápad a přetvoří k obrazu svému, ale to je tak vše. A když pak do toho vstoupí i faktory školy, jako je nastavení hodnocení v rámci školy a předmětu, protože ne vždy si může učitel nastavit to hodnocení, jak mu vyhovuje (u nás máme taky sjednocené váhy známek třeba pro test, samostatnou práci, referát....já to mám možnost ovlivnit, protože mám v kompetenci celou fyziku a na 6. a 7. ročníky mám "monopol", ale to není úplně obvyklé). Takže je praktičtější si vymyslet systém, který se hodí do konkrétních podmínek.
Takže sepisovat něco didaktického asi nemá moc smysl.
No a uvažovala jsem i o učebnicích jako takových, ale to by bylo spíš o vedení týmu, který by to dal do kupy po odborné stránce a naplnil mou didaktickou vizi o mezipředmětových učebnicích. A tam dojíždím na to, že nejsem lídr ani startér. Takže tohle by mi musel někdo manažersky rozjet a já bych to pak byla možná schopná zkoordinovat. Tak možná, až někdy nebude mít manžel co dělat (
), tak si k tomu znovu sedneme. Sama jsem v tomto směru naprosto marná.
Vím, že by mě bavilo průvodcovat mladé začínající učitele nebo studenty (jednu zkušenost už mám a myslím, že se to docela povedlo), ale moje spolupráce s jakoukoliv ped. fakultou je dopředu vyloučena, protože nemám to správné vzdělání.
Jo a chodívala sem JENA, to je jeden z mých zdrojů a vzorů. Ta je navíc ještě i ten manažer. A bohužel nevím, že by něco napsala, i když třeba mě by její zkušenosti se zakládáním a vedením škol strašně zajímaly.